Artykuł medyczny ściągnie do Ciebie klienta na 9 sposobów

1
Artykuł medyczny ściągnie do Ciebie klienta na 9 sposobów

Według badania CBOS „Zdrowie i prozdrowotne zachowania Polaków” z 2016 roku, 79% internautów szuka w Internecie informacji o lekarzach i lekach. Biorąc pod uwagę dostępność Internetu, w Polsce znajduje się 23,5 miliona potencjalnych klientów lub pacjentów. Czy wiesz, jak do nich dotrzeć? Jak sprytnie zaskarbić sobie ich wdzięczność i zrobić z nich Twoich wiernych klientów lub pacjentów? Po lekturze tego artykułu będzie to łatwiejsze, niż myślisz – pomoże Ci w tym ciekawy artykuł medyczny.

Wszystkie podane poniżej przykłady są mojego autorstwa. Jeśli chcesz coś mieć coś podobnego (a może i zupełnie innego) na swoim blogu firmowym, napisz do mnie!

Ciekawy artykuł medyczny na 9 sposobów, który przyciągnie internautów na Twojego bloga firmowego

1. Opis choroby

50% internautów czyta artykuły medyczne związane ze zdrowiem i chorobami. Jednakże nie wykazują przy tym przywiązania do konkretnych serwisów, co oznacza szansę dla Twojego biznesu. Wystarczy, że na swojej stronie zaprezentujesz rzetelny artykuł medyczny z literaturą, który odpowiada na najczęstsze pytania internautów. Dzięki temu masz szansę znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google.

Przykład – “Osobowość anankastyczna – charakterystyka osobowości kompulsywno-obsesyjnej”

Przykład – “Mukowiscydoza – objawy występujące na początku”

2. Metody leczenia

Według cytowanego wcześniej badania, 59% internautów uzupełnia lub weryfikuje w Internecie informacje uzyskane u lekarza. Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze Polacy w ten sposób sprawdzają kompetencje lekarza. Po drugie znajdują odpowiedzi na pytania, które narodziły się po wizycie lub na które specjalista nie miał czasu odpowiedzieć.

Niestety aż 17% badanych po zasięgnięciu informacji w Internecie zmieniła sposób leczenia zalecony przez specjalistę lub zaprzestała terapii, a aż 14% tworzy w ten sposób swój własny plan leczenia, bez konsultacji z lekarzem. Internet pełni więc czasem rolę lekarza, u którego internauci konsultują swój przypadek. Nie powinno tak być, jednak trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę ograniczoną dostępność do specjalistów w ramach NFZ.

Możesz to wykorzystać! Stwórz na swoim blogu firmowym zestaw artykułów dotyczących popularnych i rzadkich schorzeń, które Twój biznes pomaga leczyć. Tym sposobem nie tylko edukujesz, ale też budujesz swój autorytet jako eksperta i tworzysz z czytelników potencjalnych klientów lub pacjentów dla Twojego biznesu.

Przykład – “Mukowiscydoza u dzieci – jakie występują objawy?”

Przykład – “Jak zwalczyć mokry i suchy kaszel u dzieci?”

3. Obalanie mitów medycznych

5% internautów przyznaje się do udzielania porad medycznych innym użytkownikom Internetu. To tworzy przestrzeń dla dezinformacji i rozpowszechniania szkodliwych mitów, które mogą kosztować kogoś zdrowie, a nawet i życie. Internet powinien być miejscem, który obala mity medyczne, zamiast je rozpowszechniać, i tu może wkroczyć Twój blog! Stwórz bazę ciekawych artykułów medycznych, a czytelnicy trafią do Ciebie, gdy będą chcieli zweryfikować jakąś informację.

Przykład – “Jak i od kiedy podawać kozie mleko niemowlakowi?”

4. Sposoby na konkretne dolegliwości (domowe metody)

Na szczęście nie wszystkie objawy wymagają natychmiastowej wizyty u specjalisty, czasem wystarczy zastosować domowe metody. Na przykład ból brzucha po obfitym obiedzie czy suchy kaszel po infekcji, który nie chce odejść, może skłonić Twoich potencjalnych klientów do szukania remedium w Internecie. Ludowa medycyna zna wiele sposobów na popularne dolegliwości, z kolei nowoczesne leki bez recepty oferują środki niemal na wszystko. Niezależnie od tego, którą opcję preferujesz, to kolejna okazja dla Ciebie, aby zabłysnąć wiedzą.

Przykład – “Jedziesz na egzotyczne wakacje? Klątwa Faraona już się na Ciebie czai.”

5. Artykuł medyczny o właściwościach substancji

Prawda jest taka, że nie musisz wybierać między ludową medycyną a nowoczesną farmakologią. W końcu ta druga od samego początku czerpie z tej pierwszej.  Na przykład miętę można wypić w tradycyjnej herbacie, wziąć w postaci kropli czy połknąć w kapsułce z innymi ekstraktami. A wyciąg ze sporyszu do dziś ma zastosowanie jako środek, który obniża zbyt wysoki poziom prolaktyny.

Podsumowując, naturalne substancje, ekstrakty, zioła, czy nawet wyciągi z warzyw i owoców coraz częściej trafiają do leków bez recepty i na receptę. Tym bardziej zwiększa się ciekawość pacjentów, którzy chcą wiedzieć więcej o naturalnym pochodzeniu preparatów, które zażywają i o leczniczych właściwościach jedzenia, które spożywają.

Przykład – “Papaja – właściwości odżywcze i zdrowotne”

6. Opisy usług medycznych i dietetycznych

Internauci są również zainteresowani usługami medycznymi i dietetycznymi. Poza szukaniem informacji o lekarzu sprawdzają również, w jaki sposób przebiega konkretne badanie i jakie usługi medyczne dostępne są w gabinecie. A jeśli chcą zmienić swoją dietę na zdrowszą, wyszukują informacji o dietetykach, dietach i cateringach.

Przykład – “Dieta Samuraj”

7. Jak zachować zdrowie

Twoi potencjalni klienci mogą znać podstawy zdrowego stylu życia – ruch, dietę, relaks i rzucenie palenia. Jednak od czytania suchej teorii do działania droga jest daleka. Z tego powodu większość ludzi szuka w Internecie konkretnych rozwiązań (postów w stylu „Jak rzucić palenie”) i czegoś, co zmotywuje ich do działania. Gdy internauta przeczyta, że pierwsze pozytywne skutki rzucenia palenia odczuje już po 20 minutach, na pewno będzie mu łatwiej rzucić szkodliwy nałóg.

Przykład – “Co się stanie z Twoim organizmem, kiedy rzucisz palenie.”

8. Artykuł medyczny popularnonaukowy

Jeśli byłeś/byłaś kiedyś na forach czy grupach łączących osoby z daną chorobą, być może zdziwił Cię poziom merytoryczny niektóry wątków. W takich miejscach zwykle jest przynajmniej jedna osoba, która choruje od wielu lat (albo tak długo opiekuje się kimś bliskim z tą chorobą), odwiedziła wielu lekarzy, zna każdy lek i terapię. Nierzadko cytuje Pubmed i książki medyczne oraz opisuje terapie, których jeszcze nie ma w Polsce, a są już w innych krajach albo dopiero w fazie badań. Jeśli chcesz ściągnąć czytelników z tamtych miejsc na swoją stronę, dostarcz treści, które odpowiedzą na ich potrzeby ponadprogramowej wiedzy i zaspokoją potrzebę naukowego autorytetu.

Przykład – “Jak szybko i bez wysiłku poprawić zdrowie całej rodziny. Witamina D.”

9. News medyczny

Pomimo rozwoju medycyny wciąż wielu chorych czeka na skuteczne leki i terapie bez skutków ubocznych. O innych chorobach dopiero zaczyna się mówić, tak samo, jak o metodach ich leczenia. Z tego względu nowości ze świata medycyny to kolejny temat, który zainteresuje wiele osób. Czy myślisz sobie w tej chwili „ale co to za problem wejść na serwis z newsami medycznymi po angielsku albo na jakiś polski serwis medyczny”? To jest problem dla większości Polskich internautów.

Wprawdzie Polacy radzą sobie bardzo dobrze w rankingach znajomości języka angielskiego, jednak w tych badaniach nie ma mowy o medycznym angielskim, za pomocą którego te newsy są napisane. A polskie serwisy z najnowszymi wiadomościami są pisane dla lekarzy przez lekarzy i przeciętnemu internaucie będzie ciężko cokolwiek z nich zrozumieć. Tu możesz wkroczyć Ty i przełożyć „z polskiego na nasze” nawet najbardziej skomplikowany żargon medyczny.

Taka taktyka ma dodatkową zaletę – gdy już przyzwyczaisz czytelnika do tego, że regularnie publikujesz nowinki medyczne, będzie do Ciebie często wracał. A stąd tylko krok do tego, żeby skorzystał z Twojej oferty.

Przykład – “5 technologii medycznych roku 2017”

Podziel się wiedzą, a zyskasz wiernych klientów

Podsumowując, 57% Polaków uznaje zdrowie za jedną z najważniejszych wartości. Ciekawy artykuł medyczny na Twoim blogu firmowym może pomóc im dojść do zdrowia lub je zachować. Z kolei rzetelna informacja na temat choroby lub leczenia, przez które przechodzą, pomoże im przez nią przejść. W ten sposób wytworzysz w ich głowach pozytywne skojarzenie z Twoją działalnością. To z kolei zaprocentuje, gdy będą szukali apteki, leku, przychodni czy lekarza.

Nie wiesz jak napisać artykuł medyczny? Napisz do mnie!

Literatura:

[1] Centrum Badań Opinii Publicznej. Zdrowie i prozdrowotne zachowania Polaków. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2016/K_138_16.PDF

[2] Główny Urząd Statystyczny. Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2018 r. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2018-roku,2,8.html

  1. Bardzo wielu klientów szukając rozwiązania problemu albo porady własnie lądują na stronie klienta, dlatego warto pisać takie poradniki. Jednak ciężko jest pisać takie teksty bez jakiejkolwiek wiedzy… Niestety nawet jak klient nakieruje o czym pisać to nie można wprowadzać użytkownika w błąd. Trochę śliski temat :))

LEAVE A REPLY