Teksty medyczne – 9 skutecznych przykładów na bloga Twojej firmy

T

Według badania CBOS „Zdrowie i prozdrowotne zachowania Polaków” z 2016 roku, 79% internautów szuka w Internecie informacji o lekarzach i lekach. Biorąc pod uwagę dostępność Internetu, w Polsce znajduje się 23,5 miliona potencjalnych klientów lub pacjentów. Czy wiesz, jak do nich dotrzeć? Jak sprytnie zaskarbić sobie ich wdzięczność i zrobić z nich wiernych klientów lub pacjentów Twojego gabinetu? Po lekturze tego tekstu będzie to łatwiejsze, niż myślisz – pomogą Ci w tym skuteczne teksty medyczne.

Wszystkie podane poniżej przykłady są mojego autorstwa. Jeśli chcesz coś mieć coś podobnego (a może i zupełnie innego) na swoim blogu medycznym, napisz do mnie lub sprawdź moją ofertę jako copywriter medyczny.

Skuteczne artykuły i teksty medyczne na 9 sposobów, które przyciągną internautów na Twojego bloga firmowego

1. Teksty medyczne opisujące chorobę

50% internautów czyta teksty medyczne związane ze zdrowiem i chorobami. Jednakże nie wykazują przy tym przywiązania do konkretnych serwisów, co oznacza szansę dla Twojego biznesu. Wystarczy, że na swojej stronie zaprezentujesz rzetelny tekst medyczny z literaturą, który odpowiada na najczęstsze pytania internautów. Dzięki temu masz szansę znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google.

Przykład – „Lęk wolnopłynący – jak uporać się z nim raz na zawsze” napisany na blogu Psychiatra i Ty, który współtworzę z doktor Anną Bondyrą

2. Metody leczenia opisane na blogu medycznym

Według cytowanego wcześniej badania, 59% internautów uzupełnia lub weryfikuje w Internecie informacje uzyskane u lekarza. Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze Polacy w ten sposób sprawdzają kompetencje lekarza. Po drugie znajdują odpowiedzi na pytania, które narodziły się po wizycie lub na które specjalista nie miał czasu odpowiedzieć.

Niestety aż 17% badanych po zasięgnięciu informacji w Internecie zmieniła sposób leczenia zalecony przez specjalistę lub zaprzestała terapii, a aż 14% tworzy w ten sposób swój własny plan leczenia, bez konsultacji z lekarzem. Internet pełni więc czasem rolę lekarza, u którego internauci konsultują swój przypadek. Nie powinno tak być, jednak trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę ograniczoną dostępność do specjalistów w ramach NFZ.

Możesz to wykorzystać! Stwórz na swoim blogu medycznym zestaw tekstów dotyczących popularnych i rzadkich schorzeń, które Twój biznes pomaga leczyć. Tym sposobem nie tylko edukujesz, ale też budujesz swój autorytet jako eksperta i tworzysz z czytelników potencjalnych klientów lub pacjentów dla Twojego biznesu.

Przykład – „Dystymia – co to jest? Odpowiedzi na pytania Pacjentów” napisany na blogu Psychiatra i Ty, który współtworzę z doktor Anną Bondyrą

3. Obalanie mitów dzięki zastosowaniu copywritingu medycznego

5% internautów przyznaje się do udzielania porad medycznych innym użytkownikom Internetu. To tworzy przestrzeń dla dezinformacji i rozpowszechniania szkodliwych treści, które mogą kosztować kogoś zdrowie, a nawet i życie. Internet powinien być miejscem, który obala mity medyczne, zamiast je rozpowszechniać, i tu może wkroczyć Twój blog medyczny! Stwórz bazę skutecznych artykułów medycznych, a czytelnicy trafią do Ciebie, gdy będą chcieli zweryfikować jakąś informację.

Przykład – „Jak i od kiedy podawać kozie mleko niemowlakowi?” stworzony dla apteki Nowa Farmacja

4. Sposoby na konkretne dolegliwości (domowe metody)

Na szczęście nie wszystkie objawy wymagają natychmiastowej wizyty u specjalisty, czasem wystarczy zastosować domowe metody. Na przykład ból brzucha po obfitym obiedzie czy suchy kaszel po infekcji, który nie chce odejść, może skłonić Twoich potencjalnych klientów do szukania remedium w Internecie. Ludowa medycyna zna wiele sposobów na popularne dolegliwości, z kolei nowoczesne leki bez recepty oferują środki niemal na wszystko. Niezależnie od tego, którą opcję preferujesz, to kolejna okazja dla Ciebie, aby zabłysnąć wiedzą.

Przykład – „Jedziesz na egzotyczne wakacje? Klątwa Faraona już się na Ciebie czai” napisany dla firmy farmaceutycznej Solinea

teksty medyczne

5. Artykuł medyczny o właściwościach substancji

Prawda jest taka, że nie musisz wybierać między ludową medycyną a nowoczesną farmakologią. W końcu ta druga od samego początku czerpie z tej pierwszej.  Na przykład miętę można wypić w tradycyjnej herbacie, wziąć w postaci kropli czy połknąć w kapsułce z innymi ekstraktami. A wyciąg ze sporyszu do dziś ma zastosowanie jako środek, który obniża zbyt wysoki poziom prolaktyny.

Podsumowując, naturalne substancje, ekstrakty, zioła, czy nawet wyciągi z warzyw i owoców coraz częściej trafiają do leków bez recepty i na receptę. Tym bardziej zwiększa się ciekawość pacjentów, którzy chcą wiedzieć więcej o naturalnym pochodzeniu preparatów, które biorą i o leczniczych właściwościach jedzenia, które spożywają.

Przykład – „Jak szybko i bez wysiłku poprawić zdrowie całej rodziny. Witamina D” napisany dla firmy farmaceutycznej Solinea

6. Opisy na strony usług medycznych i dietetycznych

Internauci są również zainteresowani usługami medycznymi i dietetycznymi. Poza szukaniem informacji o lekarzu sprawdzają również, w jaki sposób przebiega konkretne badanie i jakie usługi medyczne dostępne są w gabinecie. A jeśli chcą zmienić swoją dietę na zdrowszą, wyszukują informacji o dietetykach, dietach i cateringach.

Przykład – „E-recepta niedługo stanie się standardem – jak nie pozostać w tyle?” dla serwisu cotozachoroba.pl (tekst zapleczowy)

7. Teksty medyczne o tym, jak zachować zdrowie

Twoi potencjalni klienci mogą znać podstawy zdrowego stylu życia – ruch, dietę, relaks i rzucenie palenia. Jednak od czytania suchej teorii do działania droga jest daleka. Z tego powodu większość ludzi szuka w Internecie konkretnych tekstów (postów w stylu „Jak rzucić palenie”) i czegoś, co zmotywuje ich do działania. Gdy internauta przeczyta, że pierwsze pozytywne skutki rzucenia palenia odczuje już po 20 minutach, na pewno będzie mu łatwiej rzucić szkodliwy nałóg.

Przykład – „Jak zacząć ćwiczyć (i wytrwać!)” stworzony na blogu medycznym dla firmy farmaceutycznej Solinea

8. Teksty medyczne popularnonaukowe

Jeśli byłeś/byłaś kiedyś na forach czy grupach łączących osoby z daną chorobą, być może zdziwił Cię poziom merytoryczny niektóry wątków. W takich miejscach zwykle jest przynajmniej jedna osoba, która choruje od wielu lat (albo tak długo opiekuje się kimś bliskim z tą chorobą), odwiedziła wielu lekarzy, zna każdy lek i terapię. Nierzadko cytuje Pubmed i książki medyczne oraz opisuje terapie, których jeszcze nie ma w Polsce, a są już w innych krajach albo dopiero w fazie badań. Jeśli chcesz ściągnąć czytelników z tamtych miejsc na swoją stronę, dostarcz treści, które odpowiedzą na ich potrzeby ponadprogramowej wiedzy i zaspokoją potrzebę naukowego autorytetu.

Przykład – „Jak szybko i bez wysiłku poprawić zdrowie całej rodziny. Witamina D.” stworzony na blogu medycznym dla firmy farmaceutycznej Solina

9. News medyczny

Pomimo rozwoju medycyny wciąż wielu chorych czeka na skuteczne leki i terapie bez skutków ubocznych. O innych chorobach dopiero zaczyna się mówić, tak samo, jak o metodach ich leczenia. Z tego względu nowości ze świata medycyny to kolejny temat, który zainteresuje wiele osób. Czy myślisz sobie w tej chwili „ale co to za problem wejść na serwis z newsami medycznymi po angielsku albo na jakiś polski serwis medyczny”? To jest problem dla większości polskich internautów.

Wprawdzie Polacy radzą sobie bardzo dobrze w rankingach znajomości języka angielskiego, jednak w tych badaniach nie ma mowy o medycznym angielskim, za pomocą którego te newsy są napisane. A polskie serwisy z najnowszymi wiadomościami są pisane dla lekarzy przez lekarzy i przeciętnemu internaucie będzie ciężko cokolwiek z nich zrozumieć. Tu możesz wkroczyć Ty i przełożyć „z polskiego na nasze” nawet najbardziej skomplikowany żargon medyczny.

Taka taktyka ma dodatkową zaletę – gdy już przyzwyczaisz czytelnika do tego, że regularnie publikujesz nowinki medyczne, będzie do Ciebie często wracał. A stąd tylko krok do tego, żeby skorzystał z Twojej oferty.

Przykład – „E-recepta zmienia świat na 5 sposobów – o jednym z nich mało kto słyszał!” dla serwisu Uroda i Zdrowie (tekst zapleczowy)

Podziel się wiedzą, a zyskasz wiernych klientów

Podsumowując, 57% Polaków uznaje zdrowie za jedną z najważniejszych wartości. Skuteczny artykuł medyczny na Twoim blogu medycznym może pomóc im dojść do zdrowia lub je zachować. Z kolei rzetelna informacja na temat choroby lub leczenia, przez które przechodzą, pomoże im przez nią przejść. W ten sposób wytworzysz w ich głowach pozytywne skojarzenie z Twoją działalnością. To z kolei zaprocentuje, gdy będą szukali apteki, leku, gabinetu czy lekarza.

Nie wiesz, jak napisać artykuł na blog medyczny? Sprawdź moją ofertę jako copywriter medyczny lub od razu napisz do mnie!

Literatura:

[1] Centrum Badań Opinii Publicznej. Zdrowie i prozdrowotne zachowania Polaków. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2016/K_138_16.PDF

[2] Główny Urząd Statystyczny. Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2018 r. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2018-roku,2,8.html

1 komentarz

  • Bardzo wielu klientów szukając rozwiązania problemu albo porady własnie lądują na stronie klienta, dlatego warto pisać takie poradniki. Jednak ciężko jest pisać takie teksty bez jakiejkolwiek wiedzy… Niestety nawet jak klient nakieruje o czym pisać to nie można wprowadzać użytkownika w błąd. Trochę śliski temat :))