Artykuł medyczny ściągnie do Ciebie klienta na 9 sposobów

0
Artykuł medyczny ściągnie do Ciebie klienta na 9 sposobów

Według badania CBOS „Zdrowie i prozdrowotne zachowania Polaków” z 2016 roku, 79% internautów szuka w Internecie informacji o lekarzach i lekach. Biorąc pod uwagę dostępność Internetu, w Polsce znajduje się 23,5 miliona potencjalnych klientów lub pacjentów. Czy wiesz, jak do nich dotrzeć? Jak sprytnie zaskarbić sobie ich wdzięczność i zrobić z nich Twoich wiernych klientów lub pacjentów? Po lekturze tego artykułu będzie to łatwiejsze, niż myślisz – pomoże Ci w tym ciekawy artykuł medyczny.

Wszystkie podane poniżej przykłady są mojego autorstwa. Jeśli chcesz coś mieć coś podobnego (a może i zupełnie innego) na swoim blogu firmowym, napisz do mnie!

Ciekawy artykuł medyczny na 9 sposobów, który przyciągnie internautów na Twojego bloga firmowego

1. Opis choroby

50% internautów czyta artykuły medyczne związane ze zdrowiem i chorobami. Jednakże nie wykazują przy tym przywiązania do konkretnych serwisów, co oznacza szansę dla Twojego biznesu. Wystarczy, że na swojej stronie zaprezentujesz rzetelny artykuł medyczny z literaturą, który odpowiada na najczęstsze pytania internautów. Dzięki temu masz szansę znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google.

Przykład – “Osobowość anankastyczna – charakterystyka osobowości kompulsywno-obsesyjnej”

Przykład – “Mukowiscydoza – objawy występujące na początku”

2. Metody leczenia

Według cytowanego wcześniej badania, 59% internautów uzupełnia lub weryfikuje w Internecie informacje uzyskane u lekarza. Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze Polacy w ten sposób sprawdzają kompetencje lekarza. Po drugie znajdują odpowiedzi na pytania, które narodziły się po wizycie lub na które specjalista nie miał czasu odpowiedzieć.

Niestety aż 17% badanych po zasięgnięciu informacji w Internecie zmieniła sposób leczenia zalecony przez specjalistę lub zaprzestała terapii, a aż 14% tworzy w ten sposób swój własny plan leczenia, bez konsultacji z lekarzem. Internet pełni więc czasem rolę lekarza, u którego internauci konsultują swój przypadek. Nie powinno tak być, jednak trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę ograniczoną dostępność do specjalistów w ramach NFZ.

Możesz to wykorzystać! Stwórz na swoim blogu firmowym zestaw artykułów dotyczących popularnych i rzadkich schorzeń, które Twój biznes pomaga leczyć. Tym sposobem nie tylko edukujesz, ale też budujesz swój autorytet jako eksperta i tworzysz z czytelników potencjalnych klientów lub pacjentów dla Twojego biznesu.

Przykład – “Mukowiscydoza u dzieci – jakie występują objawy?”

Przykład – “Jak zwalczyć mokry i suchy kaszel u dzieci?”

3. Obalanie mitów medycznych

5% internautów przyznaje się do udzielania porad medycznych innym użytkownikom Internetu. To tworzy przestrzeń dla dezinformacji i rozpowszechniania szkodliwych mitów, które mogą kosztować kogoś zdrowie, a nawet i życie. Internet powinien być miejscem, który obala mity medyczne, zamiast je rozpowszechniać, i tu może wkroczyć Twój blog! Stwórz bazę ciekawych artykułów medycznych, a czytelnicy trafią do Ciebie, gdy będą chcieli zweryfikować jakąś informację.

Przykład – “Jak i od kiedy podawać kozie mleko niemowlakowi?”

4. Sposoby na konkretne dolegliwości (domowe metody)

Na szczęście nie wszystkie objawy wymagają natychmiastowej wizyty u specjalisty, czasem wystarczy zastosować domowe metody. Na przykład ból brzucha po obfitym obiedzie czy suchy kaszel po infekcji, który nie chce odejść, może skłonić Twoich potencjalnych klientów do szukania remedium w Internecie. Ludowa medycyna zna wiele sposobów na popularne dolegliwości, z kolei nowoczesne leki bez recepty oferują środki niemal na wszystko. Niezależnie od tego, którą opcję preferujesz, to kolejna okazja dla Ciebie, aby zabłysnąć wiedzą.

Przykład – “Jedziesz na egzotyczne wakacje? Klątwa Faraona już się na Ciebie czai.”

5. Artykuł medyczny o właściwościach substancji

Prawda jest taka, że nie musisz wybierać między ludową medycyną a nowoczesną farmakologią. W końcu ta druga od samego początku czerpie z tej pierwszej.  Na przykład miętę można wypić w tradycyjnej herbacie, wziąć w postaci kropli czy połknąć w kapsułce z innymi ekstraktami. A wyciąg ze sporyszu do dziś ma zastosowanie jako środek, który obniża zbyt wysoki poziom prolaktyny.

Podsumowując, naturalne substancje, ekstrakty, zioła, czy nawet wyciągi z warzyw i owoców coraz częściej trafiają do leków bez recepty i na receptę. Tym bardziej zwiększa się ciekawość pacjentów, którzy chcą wiedzieć więcej o naturalnym pochodzeniu preparatów, które zażywają i o leczniczych właściwościach jedzenia, które spożywają.

Przykład – “Papaja – właściwości odżywcze i zdrowotne”

6. Opisy usług medycznych i dietetycznych

Internauci są również zainteresowani usługami medycznymi i dietetycznymi. Poza szukaniem informacji o lekarzu sprawdzają również, w jaki sposób przebiega konkretne badanie i jakie usługi medyczne dostępne są w gabinecie. A jeśli chcą zmienić swoją dietę na zdrowszą, wyszukują informacji o dietetykach, dietach i cateringach.

Przykład – “Dieta Samuraj”

7. Jak zachować zdrowie

Twoi potencjalni klienci mogą znać podstawy zdrowego stylu życia – ruch, dietę, relaks i rzucenie palenia. Jednak od czytania suchej teorii do działania droga jest daleka. Z tego powodu większość ludzi szuka w Internecie konkretnych rozwiązań (postów w stylu „Jak rzucić palenie”) i czegoś, co zmotywuje ich do działania. Gdy internauta przeczyta, że pierwsze pozytywne skutki rzucenia palenia odczuje już po 20 minutach, na pewno będzie mu łatwiej rzucić szkodliwy nałóg.

Przykład – “Co się stanie z Twoim organizmem, kiedy rzucisz palenie.”

8. Artykuł medyczny popularnonaukowy

Jeśli byłeś/byłaś kiedyś na forach czy grupach łączących osoby z daną chorobą, być może zdziwił Cię poziom merytoryczny niektóry wątków. W takich miejscach zwykle jest przynajmniej jedna osoba, która choruje od wielu lat (albo tak długo opiekuje się kimś bliskim z tą chorobą), odwiedziła wielu lekarzy, zna każdy lek i terapię. Nierzadko cytuje Pubmed i książki medyczne oraz opisuje terapie, których jeszcze nie ma w Polsce, a są już w innych krajach albo dopiero w fazie badań. Jeśli chcesz ściągnąć czytelników z tamtych miejsc na swoją stronę, dostarcz treści, które odpowiedzą na ich potrzeby ponadprogramowej wiedzy i zaspokoją potrzebę naukowego autorytetu.

Przykład – “Jak szybko i bez wysiłku poprawić zdrowie całej rodziny. Witamina D.”

9. News medyczny

Pomimo rozwoju medycyny wciąż wielu chorych czeka na skuteczne leki i terapie bez skutków ubocznych. O innych chorobach dopiero zaczyna się mówić, tak samo, jak o metodach ich leczenia. Z tego względu nowości ze świata medycyny to kolejny temat, który zainteresuje wiele osób. Czy myślisz sobie w tej chwili „ale co to za problem wejść na serwis z newsami medycznymi po angielsku albo na jakiś polski serwis medyczny”? To jest problem dla większości Polskich internautów.

Wprawdzie Polacy radzą sobie bardzo dobrze w rankingach znajomości języka angielskiego, jednak w tych badaniach nie ma mowy o medycznym angielskim, za pomocą którego te newsy są napisane. A polskie serwisy z najnowszymi wiadomościami są pisane dla lekarzy przez lekarzy i przeciętnemu internaucie będzie ciężko cokolwiek z nich zrozumieć. Tu możesz wkroczyć Ty i przełożyć „z polskiego na nasze” nawet najbardziej skomplikowany żargon medyczny.

Taka taktyka ma dodatkową zaletę – gdy już przyzwyczaisz czytelnika do tego, że regularnie publikujesz nowinki medyczne, będzie do Ciebie często wracał. A stąd tylko krok do tego, żeby skorzystał z Twojej oferty.

Przykład – “5 technologii medycznych roku 2017”

Podziel się wiedzą, a zyskasz wiernych klientów

Podsumowując, 57% Polaków uznaje zdrowie za jedną z najważniejszych wartości. Ciekawy artykuł medyczny na Twoim blogu firmowym może pomóc im dojść do zdrowia lub je zachować. Z kolei rzetelna informacja na temat choroby lub leczenia, przez które przechodzą, pomoże im przez nią przejść. W ten sposób wytworzysz w ich głowach pozytywne skojarzenie z Twoją działalnością. To z kolei zaprocentuje, gdy będą szukali apteki, leku, przychodni czy lekarza.

Nie wiesz jak napisać artykuł medyczny? Napisz do mnie!

Literatura:

[1] Centrum Badań Opinii Publicznej. Zdrowie i prozdrowotne zachowania Polaków. https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2016/K_138_16.PDF

[2] Główny Urząd Statystyczny. Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2018 r. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2018-roku,2,8.html

LEAVE A REPLY