Blog medyczny – jak go pisać, by przekonać do siebie klientów

B

Posiadanie bloga medycznego przez firmę o takim profilu to w dzisiejszych czasach konieczność. Jednak nie wystarczy go mieć, trzeba go też regularnie prowadzić i tworzyć rzetelne wpisy. Tyle że to też nie wystarcza. Dowiedz się, jakich elementów potrzebuje Twój blog medyczny, aby przekonać do siebie potencjalnego Klienta i skłonić go do zakupów u Ciebie.

Dziel się wiedzą na blogu medycznym

Twoja konkurencja nie śpi i na swoich blogach popularyzuje wiedzę na medyczne tematy i dyskretnie sprzedaje swoje produkty lub usługi. Jeśli tego nie robisz, omija Cię ważny element sprzedaży – zaprzyjaźnianie się ze swoim przyszłym klientem. 

Zasada wzajemności stworzona przez Roberta Cialdiniego głosi, że ludzie są bardziej skłonni oddawać przysługi, jeśli wpierw coś otrzymali za darmo. Nie musisz jednak częstować swojego potencjalnego klienta próbkami. To jest szczególnie trudne w przypadku kosztownych suplementów diety czy leków na receptę, których nie można rozdawać w żadnych ilościach. Nie jest to też możliwe w przypadku usług medycznych, np. wizyty lekarskiej czy masażu leczniczego. 

Wystarczy, że podzielisz się z nim wiedzą na tematy pokrewne z działaniem Twojego produktu lub usługi. W ten sposób możesz stworzyć listę tematów na swojego bloga medycznego.

Skąd wziąć tematy wpisów na bloga medycznego

Załóżmy, że Twoja firma produkuje kremy do cery trądzikowej. W okresie nastoletnim miałeś taki problem i udało Ci się go rozwiązać, więc teraz dzielisz się skuteczną recepturą pielęgnacyjną. Jak znaleźć tematy na wpisy? Wejdź na Answer The Public, o którym wspominałam we wpisie o firmie medycznej i wpisz “trądzik”. Pokaże Ci się takie drzewko.

Skąd wziąć słowa kluczowe na bloga medycznego

Na jego podstawie możesz stworzyć listę tematów np. “po czym poznać trądzik kosmetyczny” albo “jak rozpoznać trądzik u dorosłych”. Z tych tytułów możesz też wziąć słowa kluczowe “trądzik kosmetyczny” i “trądzik u dorosłych”. Powtórz go kilka razy w tekście, ale staraj się to robić naturalnie. 

W przypadku trudniejszych fraz, jak “ginekolog warszawa”, użyj sztuczki ze znakiem interpunkcyjnym, np. “Do prowadzenia ciąży potrzebny jest ginekolog. Warszawa pełna jest lekarzy tej specjalności”.

Sprzedawaj rzadko i dyskretnie

Tak naprawdę we wpisie nie musisz nawiązywać do swojego produktu lub usługi (a czasem nie możesz, bo ogranicza Cię zakaz reklamy). Wystarczy, że z boku umieścisz dyskretny baner ze zdjęciem albo po prostu blog medyczny znajduje się na stronie, z której można coś u Ciebie kupić.

Jeśli możesz się reklamować, rób to najwyżej raz w każdym wpisie, nie na zasadzie “KUP TERAZ!”, tylko opisywania problemu, np. trądziku dorosłych i wymieniania Twojego kremu jako pierwszego na liście możliwych rozwiązań. Taka reklama jest mało widoczna, szczególnie gdy pojawia się tylko raz.

Uczciwie pisz o rozwiązaniach konkurencji

Nie chodzi o to, by wymieniać ich z imienia i nazwiska, ale jeśli istnieje jakaś inna skuteczna technologia, nie zapomnij o niej napisać. Czytelnicy docenią Cię za szczerość. W ten sposób zdobędziesz ich zaufanie.

Klienci mają coraz większą wiedzę i wybór, więc trudno ich do siebie przekonać. Postawienie na autentyczną chęć pomocy i dzielenie się wiedzą na blogu medycznym jest najlepszą inwestycją w Ciebie i Twoją firmę. Dzięki nim zyskasz lojalnych i oddanych Klientów, którzy z niecierpliwością będą czekać na Twoje nowe produkty i usługi. Chcesz tego? Napisz do mnie na kontakt@copywritermedyczny.pl, a pomogę Ci zamienić marzenia w rzeczywistość. Poprowadzę Twojego bloga medycznego. Ty w tym czasie możesz zająć się firmą albo po prostu odpocząć i patrzeć, jak Twoja firma medyczna rośnie w oczach.

O autorze

Dodaj komentarz