Ciekawe infografiki – 8 atutów dla Twojego biznesu

C

Jesteśmy przeładowani informacjami. Dlaczego nie zastosować infografik w swoim biznesie? Stoją za nimi badania naukowe oraz doświadczenie ekspertów. Treści wizualne są czytelne, przystępne, budzą zaufanie do marki. Użytkownicy internetu chętniej się nimi dzielą. Infografiki w biznesie wpisują się w trendy na najbliższe lata. Według badaczy coraz większymi graczami na rynku będą Instagram, Pinterest i Tumblr, platformy “obrazkowe”. Może w takim razie warto przyjrzeć się infografikom? Zapraszam do lektury. 

Co nauka mówi o skuteczności ciekawych infografik w biznesie?

Historia infografik pokazuje, że przemawiają do wyobraźni wielu osób. Potwierdzają to wyniki badań i książki. Co mówią? 

Po pierwsze: mózg jest leniwy, oszczędza energię. Zaskakujące? Idźmy dalej. Jeśli mózg ma wybierać między tekstem a obrazem, wybierze obraz. Obraz jest prostszy i szybszy. Nie wymaga też od naszego mózgu takiego zaangażowania jak tekst. Stąd infografiki znajdują zastosowanie w biznesie.

Po drugie: mózg jest wzrokowcem. Wyobraź sobie, że aż ⅔ aktywności mózgu jest związana z procesem widzenia. Ta dominacja rozpoczyna się już w wieku niemowlęcym od książeczek z obrazkami. Można śmiało powiedzieć, że patrzenie leży w naszej naturze. Tekst jest jedynie mniej lub bardziej skromnym komentarzem.

Po trzecie: mózg nie lubi nudy, szuka nowości. Wyłącza się już po kilku sekundach styczności z nieciekawym tekstem lub opatrzonym obrazem. Czy nie masz wrażenia, że ciągle w internecie widzisz te same zdjęcia? Co robisz? Omijasz je szerokim łukiem. Lekarstwem na to są infografiki – oryginalne, interesujące treści wizualne.

Po czwarte: mózg uwielbia emocje. Czy są w tekstach? Przyznasz, że nieczęsto. To przekaz wizualny jest skutecznym nośnikiem emocji. Chodzi nie tylko o obrazy, ale też o kolory czy czcionkę.

Po piąte: mózg jest pamiętliwy. Uwaga, jedynie co do treści wizualnych. Pamięć długotrwała jest w przeważającej części “obrazkowa”. Weźmy dla przykładu instrukcje obsługi. Uczymy się ich w formie obrazkowej 3 razy szybciej niż w postaci “suchej” treści. 

Dlaczego ciekawe infografiki pomagają biznesowi?

  1. Platformy społecznościowe, które najbardziej rosną w siłę to Instagram, Pinterest i Tumblr. Wszystkie są typowo “obrazkowe”. Jeżeli publikujesz na którejś z tych platform, zadbaj o ciekawy aspekt wizualny;
  2. Wiedz, że infografika wygrywa z tekstem w kwestii chęci dzielenia się użytkowników informacjami, komentowania i reagowania. Co za tym idzie, zwiększa o 12% ruch na stronie i polepsza Twoją pozycję w Google. W konsekwencji oznacza to, że tekst wzbogacony o infografikę da Ci przewagę w walce o klienta;
  3. Już ponad 85% ruchu w internecie stanowią treści wizualne, w tym infografiki. Nie daj się prześcignąć konkurencji;
  4. W jednym z badań aż 46% osób zadeklarowało, że aspekt wizualny wpływa na zaufanie do marki. Infografika dodaje biznesowi wiarygodności;
  5. Czy wiesz, że uśmiech narysowany odręcznie przez kelnera na rachunku zwiększa wysokość napiwku?
  6. Treści wizualne, w tym infografiki, przyśpieszają podejmowanie decyzji o zakupie. Poza tym klienci zapamiętają Cię na przyszłość w 65% przypadków w porównaniu do 10% zwykłej treści;
  7. Treści wizualne są bardziej czytelne i przystępne. Infografiki tłumaczą trudne zagadnienia prostym słowem i przyjemnym językiem obrazu. Warto dotrzeć do szerszego grona internautów, bo zwiększa to liczbę potencjalnych klientów. Infografiki są też uniwersalne, zrozumiałe bez względu na język czy kulturę;
  8. Infografiki biznesowe mogą być łatwo włączone do prezentacji, wydrukowane na plakatach bądź ulotkach, żeby w formie tradycyjnej dotrzeć do Twojego klienta;

Jesteś przekonany do tworzenia ciekawych infografik, ale nie masz czasu? Nie szkodzi! Dołącz do 73% twórców treści, którzy w strategii biznesowej na najbliższe lata mają tworzenie większej liczby obrazów. Napisz do nas na kontakt@copywritermedyczny.pl i pozwól nam stworzyć infografikę, która wystrzeli Twój biznes w kosmos.

infografika - biznes

Literatura:

Zimniak-Rucińska M. Infografika. Sztuka atrakcyjnego prezentowania treści. Helion, 2019

https://www.demandgenreport.com/industry-topics/rich-media/2906-the-power-of-visual-content-infographic.html#.VKtkmIc9-7m

https://www.forbes.com/sites/cherylsnappconner/2017/10/19/the-data-is-in-infographics-are-growing-and-thriving-in-2017-and-beyond/?sh=3e310519137c

W.H. Levie and R. Lentz, “Effects of Text Illustrations: A Review of Research,” Educational Communications and Technology Journal 30 (4) (1982): 195-232

https://www.tandfonline.com/toc/pecp20/20/3?nav=tocList

Dodaj komentarz