Jesteśmy przeładowani informacjami. Dlaczego nie zastosować infografik w swoim biznesie? Stoją za nimi badania naukowe oraz doświadczenie ekspertów. Treści wizualne są czytelne, przystępne, budzą zaufanie do marki. Użytkownicy internetu chętniej się nimi dzielą. Infografiki w biznesie wpisują się w trendy na najbliższe lata. Według badaczy coraz większymi graczami na rynku będą Instagram, Pinterest i Tumblr, platformy “obrazkowe”. Może w takim razie warto przyjrzeć się infografikom? Zapraszam do lektury.
Co nauka mówi o skuteczności ciekawych infografik w biznesie?
Historia infografik pokazuje, że przemawiają do wyobraźni wielu osób. Potwierdzają to wyniki badań i książki. Co mówią?
Po pierwsze: mózg jest leniwy, oszczędza energię. Zaskakujące? Idźmy dalej. Jeśli mózg ma wybierać między tekstem a obrazem, wybierze obraz. Obraz jest prostszy i szybszy. Nie wymaga też od naszego mózgu takiego zaangażowania jak tekst. Stąd infografiki znajdują zastosowanie w biznesie.
Po drugie: mózg jest wzrokowcem. Wyobraź sobie, że aż ⅔ aktywności mózgu jest związana z procesem widzenia. Ta dominacja rozpoczyna się już w wieku niemowlęcym od książeczek z obrazkami. Można śmiało powiedzieć, że patrzenie leży w naszej naturze. Tekst jest jedynie mniej lub bardziej skromnym komentarzem.
Po trzecie: mózg nie lubi nudy, szuka nowości. Wyłącza się już po kilku sekundach styczności z nieciekawym tekstem lub opatrzonym obrazem. Czy nie masz wrażenia, że ciągle w internecie widzisz te same zdjęcia? Co robisz? Omijasz je szerokim łukiem. Lekarstwem na to są infografiki – oryginalne, interesujące treści wizualne.

Po czwarte: mózg uwielbia emocje. Czy są w tekstach? Przyznasz, że nieczęsto. To przekaz wizualny jest skutecznym nośnikiem emocji. Chodzi nie tylko o obrazy, ale też o kolory czy czcionkę.
Po piąte: mózg jest pamiętliwy. Uwaga, jedynie co do treści wizualnych. Pamięć długotrwała jest w przeważającej części “obrazkowa”. Weźmy dla przykładu instrukcje obsługi. Uczymy się ich w formie obrazkowej 3 razy szybciej niż w postaci “suchej” treści.

Dlaczego ciekawe infografiki pomagają biznesowi?
- Platformy społecznościowe, które najbardziej rosną w siłę to Instagram, Pinterest i Tumblr. Wszystkie są typowo “obrazkowe”. Jeżeli publikujesz na którejś z tych platform, zadbaj o ciekawy aspekt wizualny;
- Wiedz, że infografika wygrywa z tekstem w kwestii chęci dzielenia się użytkowników informacjami, komentowania i reagowania. Co za tym idzie, zwiększa o 12% ruch na stronie i polepsza Twoją pozycję w Google. W konsekwencji oznacza to, że tekst wzbogacony o infografikę da Ci przewagę w walce o klienta;
- Już ponad 85% ruchu w internecie stanowią treści wizualne, w tym infografiki. Nie daj się prześcignąć konkurencji;
- W jednym z badań aż 46% osób zadeklarowało, że aspekt wizualny wpływa na zaufanie do marki. Infografika dodaje biznesowi wiarygodności;
- Czy wiesz, że uśmiech narysowany odręcznie przez kelnera na rachunku zwiększa wysokość napiwku?
- Treści wizualne, w tym infografiki, przyśpieszają podejmowanie decyzji o zakupie. Poza tym klienci zapamiętają Cię na przyszłość w 65% przypadków w porównaniu do 10% zwykłej treści;
- Treści wizualne są bardziej czytelne i przystępne. Infografiki tłumaczą trudne zagadnienia prostym słowem i przyjemnym językiem obrazu. Warto dotrzeć do szerszego grona internautów, bo zwiększa to liczbę potencjalnych klientów. Infografiki są też uniwersalne, zrozumiałe bez względu na język czy kulturę;
- Infografiki biznesowe mogą być łatwo włączone do prezentacji, wydrukowane na plakatach bądź ulotkach, żeby w formie tradycyjnej dotrzeć do Twojego klienta;
Jesteś przekonany do tworzenia ciekawych infografik, ale nie masz czasu? Nie szkodzi! Dołącz do 73% twórców treści, którzy w strategii biznesowej na najbliższe lata mają tworzenie większej liczby obrazów. Napisz do nas na kontakt@copywritermedyczny.pl i pozwól nam stworzyć infografikę, która wystrzeli Twój biznes w kosmos.

Literatura:
Zimniak-Rucińska M. Infografika. Sztuka atrakcyjnego prezentowania treści. Helion, 2019
W.H. Levie and R. Lentz, “Effects of Text Illustrations: A Review of Research,” Educational Communications and Technology Journal 30 (4) (1982): 195-232