Lead magnet – co to jest? 25 przykładów, które sprzedają!

L

Lead magnet – co to w ogóle znaczy? To inaczej prezent dla subskrybenta. Stanowi potężne narzędzie marketingowe, które skutecznie sprzedaje. W artykule znajdziesz pomysły na lead magnet oraz odpowiedź na pytanie, od czego zacząć. Dowiesz się również, jak dodać lead magnet do strony. 

Jaki powinien być lead magnet?

Co to znaczy dobry lead magnet? Subskrybent zapisuje się na newsletter i otrzymuje prezent powitalny. Powinien ekskluzywny, to znaczy dostają go tylko i wyłącznie Twoi subskrybenci. Jaki jeszcze powinien być? Lead magnet, żeby działał, musi spełniać kilka warunków:

  1. być angażujący, przyciągać wzrok,
  2. nieść wartość, to znaczy rozwiązywać bolączki Twojej grupy docelowej,
  3. pokazywać Cię jako eksperta,
  4. rzeczowy, konkretny,
  5. dostępny natychmiast,
  6. łatwy w użytkowaniu,
  7. nie poprzestawaj na jednym!

W skrócie lead magnet jest to prezent, który rozwiązuje problem. 

Skąd wiesz, jaki to problem? Możesz go poznać przez zebranie bezpośrednich informacji od klientów, analizując istniejące informacje lub podglądając konkurencję. Przyjrzyj się też swojej personie idealnego klienta. 

Zachęcony wartościowym lead magnetem klient zostawia u Ciebie e-mail albo inne dane kontaktowe. Dzięki temu zwiększasz szanse na sprzedaż, pokazujesz nowe produkty lub usługi. Tu działa znana w psychologii reguła wzajemności – ludzie się rewanżują. 

Lead magnet co to przykłady

Lead magnety – przykłady, które sprzedają

Zacznijmy od inspiracji. W zasadzie wszystko może być lead magnetem, na przykład: 

  1. PDF wykonany w Wordzie lub Canvie,
  2. bezpłatny rozdział książki,
  3. e-book,
  4. infografika – wizualizacja przyciąga oko odbiorcy i lepiej tłumaczy nawet specjalistyczne treści. Nic dziwnego, że infografiki są często udostępniane w mediach społecznościowych (zobacz, jak zrobić infografikę),
  5. arkusz,
  6. kalkulator w Excelu,
  7. checklista np. najczęściej popełniane błędy, ciekawe pomysły,
  8. wzór np. umowy,
  9. ćwiczenia do wykonania,
  10. kalendarz np. kalendarz strategii treści na Instagramie, do samodzielnego druku,
  11. planner do porządkowania życia osobistego i zawodowego,
  12. strategia rozwoju biznesu,
  13. minikurs w formie tekstowej lub video,
  14. niepublikowany podcast (nagrany w Audacity) lub wideo np. w programie OBS Studio,
  15. webinar – archiwalny lub zapis na webinar. Świetnie sprawdzi się YouTube lub OBS Studio. Webinar wysyłaj cyklicznie, np. w każdy poniedziałek. Tym samym nie stracisz kontaktu z odbiorcą,
  16. paczki grafik, które można pobrać i dostosować, a następnie opublikować w social media. To wstęp do zakupu bardziej złożonych paczek grafik. Po zakupie koniecznie prześlij subskrybentowi instrukcję, jak edytować te grafiki oraz zachęć do kontaktu. W ten sposób zdobędziesz zaufanie, a klient z chęcią wybierze Twoje produkty,
  17. platforma z wieloma materiałami,
  18. bezpłatna konsultacja,
  19. lekcja próbna,
  20. promocje,
  21. kupon rabatowy, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Może być ważny przez określony czas, do pierwszego lub kolejnego zamówienia,
  22. darmowa dostawa powyżej określonej wartości lub do pierwszego zamówienia;
  23. quizy,
  24. bilety na wydarzenia,
  25. bezpłatna wycena.

Co jeszcze? Cokolwiek przyjdzie Ci głowy!

Lead magnet co to e-book

Co na początek?

Najlepszy będzie poradnik w PDF lub lead magnet jako e-book albo infografika. Dzięki takiej formie przedstawiasz się jako prawdziwy ekspert w swojej dziedzinie.

Jak dodać lead magnet?

Gotowy lead magnet osadź w WordPressie i odsyłaj nowych subskrybentów na swoją stronę www. Dlaczego? Na stronie odbiorca będzie mógł jednocześnie coś dodatkowo przeczytać czy kupić. Nawet jeśli tego zrobi, zwiększy liczbę wyświetleń.

Żeby osadzić lead magnet w WordPressie, użyj wtyczki Download Monitor. Dzięki temu masz dostęp do statystyk. Dowiesz się, ile osób pobrało lead magnet, po jakich akcjach promocyjnych, w jakich miesiącach itd. 

Dzięki dobremu lead magnetowi pokazujesz siebie jako eksperta. Zyskujesz większą grupę odbiorców i klientów. Wreszcie robisz to niewielkim kosztem. Jeśli zależy Ci na nieszablonowym, indywidualnym podejściu i stworzeniu medycznego lead magnetu na podstawie eksperckiej wiedzy i doświadczenia sprawdź, co robię jako copywriter medyczny lub od razu napisz do mnie na kontakt@copywritermedyczny.pl Sprawmy, że zyskasz wielu wiernych klientów i podniesiesz zyski.

Dodaj komentarz