SEO copywriting medyczny – jak wygląda naprawdę

S

Sporo osób nie widzi różnicy pomiędzy SEO copywritingiem medycznym, a copywritingiem medycznym. Niektórzy wciąż nie rozumieją, co to jest copywriting, nazywając go kopirajtingiem, copirajtingiem, copywrightingiem albo copyrightingiem. A jak jest naprawdę?

Na czym polega SEO copywriting medyczny?

Serwisy łączące copywriterów ze zleceniodawcami mają mnóstwo ofert na tak zwane precle i teksty zapleczowe. Precle to takie niezbyt gramatyczne stwory, które mógłby stworzyć nawet gimnazjalista mający tróję z języka polskiego. Znajdują swoje miejsce na presell pages, stronach wielotematycznych, na które wstawia się artykuły ze słowami kluczowymi i z linkiem do naszej strony. Link ten ma wartość jednego głosu oddanego na stronę, co powoduje jej wyższą pozycję w Google. Nikt na te strony nie zagląda poza samymi zainteresowanymi, a jedynym celem treści jest stanowienie tła dla linka, stąd niska jakość tekstów.

Wyższym poziomem zaawansowania w pozycjonowaniu są strony zapleczowe. Jeśli chcesz wypozycjonować stronę, to możesz stworzyć sieć stron o podobnej tematyce, które zapełniasz treścią z linkami. Znów, linki „głosują” na Twoją stronę, ale te strony są już czytane przez ludzi, często funkcjonują jako samodzielne strony. Z tego powodu teksty zapleczowe muszą być poprawne gramatycznie, ortograficznie, mają akapity, śródtytuły i zawierają słowa kluczowe.

SEO copywriting

Tak wygląda SEO copywriting, również ten medyczny. Elementem wspólnym jest wplatanie wybranych wcześniej słów kluczowych. Nie zawsze zamieszcza się linki. W ten sposób powstają również treści wysokiej albo nawet bardzo wysokiej jakości:

  • artykuły medyczne,
  • opisy produktów medycznych,
  • wpisy na blogi medyczne,
  • artykuły eksperckie medyczne.

Jak wyglądają artykuły wysokiej jakości tworzone w ramach SEO copywritingu medycznego?

Ostatnio w ramach zlecenia jako SEO copywriter stworzyłam serię artykułów medycznych, które poza dużą wartością merytoryczną – powoływaniem się na naukową literaturę, anglojęzyczne badania i artykuły, zawierały słowa kluczowe. Profesjonalne treści stworzyły autorytet serwisu medycznego, a słowa kluczowe zapewniły wysoką widoczność w Google. Takie artykuły mogą stać się bardzo popularne jako dobre źródło wiedzy, a jednocześnie reklamować firmę, która je zleciła.

Co to jest copywriting medyczny?

Z kolei czysty copywriting medyczny ma zupełnie inny cel – sprzedać dany produkt. Nie ma linków do innego serwisu ani słów kluczowych, bo klient już jest tam, gdzie powinien być. Tam, gdzie może kupić. Każde słowo jest na wagę złota. Może klienta zachęcić do kliknięcia „Kup teraz” albo „Dodaj do koszyka” lub zniechęcić i spowodować zamknięcie strony.

SEO copywriting medyczny z preclami i tekstami zapleczowymi to bazar, gdzie ludzie (strony) biją się o lepsze miejsce na rozstawienie stoiska. Im bliżej wejścia i głównych alei, tym więcej ludzi będzie przechodziło, a niektórzy może nawet coś kupią. Nie jest ważne, że towar jest niskiej jakości i klient będzie zawiedziony, bo na pewno znajdzie się wielu innych na jego miejsce.

SEO copywriting medyczny z tekstami wysokiej jakości to sklep z miłą obsługą, która odpowie na każde pytanie i chętnie doradzi. Polecane przez nich produkty są dobre i często klienci wracają po więcej informacji, a przy okazji coś kupują.

Podobnie działa czysty copywriting medyczny, z tym że jest mocniejszy. Już jednym dobrym tekstem sprzedażowym potrafi zbudować swój autorytet u klienta i przekonać go do zakupu. Strony przestawiające usługę lub opis produktu w sklepie internetowym prezentują je jako rozwiązanie problemów klienta. Dzięki dopasowaniu grupy docelowej i stosowaniu takich tekstów tylko przy dobrych produktach tak jest naprawdę. Zakup jest zyskiem zarówno dla sprzedawcy, jak i dla klienta. Klienci przestają przy tym zwracać uwagę na to, że ceny są wyższe niż w innych sklepach. Ten sklep tworzy swoją własną jakość, za którą warto zapłacić.

1 komentarz

  • Dobrze napisany tekst SEO, będzie bardziej wartościowy niż zwykł napisany tekst który nic nie da dla strony. Nie pozwoli wybić się na konkretne frazy, które mają jakaś wartość. Jednak SEO copywriting jest o wiele cięższy, mądre rozmieszczenie słów + nie przy spamowanie to bardzo ważna kwestia.

Autor Daria Dubiel