Darmowa reklama w internecie w 6 krokach

D

Ostatnio jeden z moich Klientów stwierdził w rozmowie, że “to darmowa reklama w internecie”. I to w dodatku reklama medyczna, co przy zakazie reklamy wyrobów medycznych stanowi nie lada wyczyn. Co miał na myśli? I czy Ty też możesz z niej skorzystać? Zobacz sam.

Darmowa reklama w internecie małej firmy medycznej

Oczywiście mój Klient miał na myśli content marketing, a dokładniej medyczne wpisy blogowe. Tworzy się je raz, a działają przez wiele miesięcy, a nawet lat i zgarniają mnóstwo ruchu z wyszukiwarki Google.

Przy zakazie reklamy wyrobów medycznych to najlepszy (i najtańszy) sposób na darmową reklamę w internecie przy zakazie reklamy wyrobów medycznych. Potencjalny klient szuka rozwiązania swojego problemu, np. dolegliwości zdrowotnej, wpisuje w okno wyszukiwarki Google słowa, które według niego odpowiadają jego problemowi i naciska Enter. Im wyżej znajduje się Twoja strona, tym większa szansa, że potencjalny klient kliknie i pozna Twoją markę, a może również Twoje wyroby medyczne.

Darmowa reklama w internecie
Darmowa reklama w internecie

Darmowa reklama w internecie ma zaufanie internautów

Większość użytkowników internetu nie rozumie, skąd biorą się treści na pierwszej stronie wyników. Oczekują darmowych, rzetelnych treści bez reklam, ale czytają je jak Wikipedię czy kiedyś Encyklopedię – z pełnym zaufaniem do autora treści i marki, która je prezentuje. Nie zdają sobie sprawy z faktu, że to tak naprawdę darmowa reklama w internecie.

W ten sposób zyskują dwie strony – internauta zdobywa wiedzę, za którą kiedyś (i często dzisiaj) musiałby zapłacić. A Ty stajesz się autorytetem, zdobywasz zaufanie i wdzięczność internauty, który chętniej kupi Twoje wyroby medyczne czy poleci je swoim znajomym “bo gdzieś o nich słyszał”. Może nie kojarzyć, skąd zna nazwę Twojej firmy, ale już ją pamiętać albo przynajmniej rozpoznać. Mieć z nią dobre skojarzenia, nawet jeśli nie wie, skąd się one wzięły.

Darmowa reklama w internecie – jak ją zrobić?

Oczywiście wszyscy chcą być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, najlepiej na pierwszym miejscu czy w pierwszej trójce. Dlatego wszyscy o to miejsce rywalizują. Każdego dnia (czasem nawet dwa razy dziennie) Google zmienia swój algorytm i pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Dochodzą też nowe strony, tworzone przez Twoją konkurencję. Jak więc to zrobić?

1. Darmowa reklama w internecie – twórz długie wpisy wyczerpujące temat, które zawierają jedno główne słowo kluczowe i kilka pobocznych

Główne słowo kluczowe powinno znaleźć się w tytule, najlepiej na samym początku i zostać powtórzone wielokrotnie w tekście, nagłówkach, tekście alternatywnym do obrazków. Odpowiednie zagęszczenie słowa kluczowego pomoże Ci określić wtyczka do WordPressa Yoast SEO (niestety w wersji podstawowej nie zlicza odmian słowa kluczowego, zaś Google tak). Pamiętaj, aby nie przesadzić z liczbą powtórzeń słowa kluczowego (zarówno głównego, jak i pobocznych). Tekst ma przede wszystkim brzmieć naturalnie.

2. Jaka długość tekstu jest odpowiednia?

Policz długość tekstów stron na pierwszej stronie pod główną frazę (zrobisz to za darmo na stronie ileliter.pl). Następnie zlicz średnią. Twój tekst powinien mieć co najmniej tyle – a najlepiej im więcej, tym lepiej. Pamiętaj, komentarze też się liczą. W praktyce, już w średnio konkurencyjnych frazach, oznacza to teksty po kilkanaście czy nawet ponad dwadzieścia tysięcy tekstów ze spacjami.

Darmowa reklama w internecie
Darmowa reklama w internecie

3. Darmowa reklama w internecie – zadbaj o spis treści

W WordPressie zrobi to za Ciebie wtyczka “Easy Table of Contents”.

4. Urozmaicaj tekst

Niech będzie w nim jak najwięcej obrazków, filmów, tekstu w ramce np. podsumowań akapitu.

5. Darmowa reklama w internecie – SEO to podstawa

Śródtytuły, krótkie akapity, pogrubienia, linkowanie wewnętrzne, dobry tytuł i meta opis, poprawne użycie słów kluczowych – tekst musi być przyjemny w odbiorze i nie męczyć oczu.

6. Żaden tekst czy zdjęcia nie pomogą, jeśli jest problem z samą stroną

Szablon powinien szybko się ładować, a domena nie być obciążone przez złe linki. To już zadanie dla agencji SEO i twórcy Twojej strony internetowej.

Co dalej?

Darmowa reklama w internecie
Darmowa reklama w internecie

Darmowa reklama w internecie – czy wszystkie wpisy muszą być aż tak długie?

Nie. Tylko te, na których najbardziej Ci zależy, gdzie słowo kluczowe oznacza problem klienta, który Twój wyrób medyczny rozwiązuje. Nie oznacza to jednak, że wystarczy Ci kilka-kilkanaście wpisów, a potem możesz zamilknąć na zawsze.

Google nagradza za regularne publikowanie na stronie. Dlatego, aby podtrzymać i poprawić jeszcze pozycję swoich głównych wpisów, publikuj krótsze wpisy na tematy, które również mogą interesować Twojego potencjalnego klienta.

Tak powinna wyglądać darmowa reklama w internecie małej firmy medycznej

W ten sposób ominiesz zakaz reklamy wyrobów medycznych i dotrzesz do swoich potencjalnych klientów. Zainwestujesz raz, a korzystać będziesz z tego przez miesiące, a nawet lata.

A jeśli i Ty chcesz zainwestować w przyszłość swojej firmy medycznej, sprawdź moją ofertę jako copywriter medyczny i napisz do mnie na kontakt@copywritermedyczny.pl Zawalczę o pierwszą stronę wyników w Google. Śpij spokojnie z wiedzą, że Twoja firma medyczna przetrwa dzięki darmowej reklamie w internecie.

Dodaj komentarz