SEO copywriter – 5 cech, których powinieneś szukać, nim go zatrudnisz

S

Słowo SEO copywriter zawiera w sobie słowo „writer”, czyli po angielsku pisarz. A co o pisaniu pisze (a jakżeby inaczej) najpopularniejszy twórca powieści grozy, Stephen King? O tym i o innych cechach, po których poznasz SEO copywritera, przeczytasz w tym artykule. Zobacz sam!

1. SEO copywriter dba o SEO

Wie, jak wygląda świetny wpis pod SEO i jak go użyć w ramach SEO copywritingu medycznego. Potrafi ustalić, jaką długość powinien mieć wpis blogowy, aby znaleźć się na 1. miejscu pod daną frazę. Znajdzie dla Ciebie frazy z „długiego” i „krótkiego” ogona. Umiejętnie wplecie je w tekst medyczny, który będzie wyglądał naturalnie i czytał się lekko.

Nie wiesz, co to SEO? Tu sprawdzisz, na czym polega i dlaczego jest taki ważny.

2. SEO copywriter dba o warsztat

Wróćmy do Stephena Kinga. Radzi on, aby każdy pisarz założył swoją skrzynkę z narzędziami. Jego zdaniem pisanie to przede wszystkim rzemiosło, a do rzemiosła potrzeba narzędzi.

Dla SEO copywritera jego skrzynkę z narzędziami stanowi warsztat – rodzaje tekstów, które potrafi napisać, sztuczki, które uprzyjemniają czytanie artykułów i wywołują pożądany efekt np. zakup reklamowanego produktu. Nie może tutaj zabraknąć również żmudnych procesów, które nadają tekstom dobrą prezencję i łatwość w czytaniu.

Gdzie zdobyć warsztat? Przede wszystkim na kursach, które prezentują najnowszą wiedzę z samego szczytu – od ekspertów w swoim fachu. Dla SEO copywritera nauka nigdy się nie kończy.

3. Dba o to, żeby zrozumieć Klienta i zostać zrozumianym przez Czytelnika

SEO copywriter pisze na zlecenie Klienta teksty, pod którymi on sam się później podpisuje, wstawiając je na stronę swojej marki. W związku z tym artykuł musi reprezentować wartości Klienta i realizować jego potrzebę tekstu o określonych cechach, np. tekstu blogowego. Kluczem do udanej współpracy jest więc uzyskanie informacji o tym, czego Klient oczekuje.

Pomaga w tym uważne czytanie wytycznych, zadawanie pytań i dookreślanie tego, co wydaje się niejasne. To jednak dopiero początek, bo tekst musi być przede wszystkim zrozumiały dla czytelnika. Dlaczego to jest aż takie ważne? Jeśli czytelnik nie rozumie tekstu, to nie zaczyna wątpić w mądrość swoją, a Klienta – osoby, która opublikowała ten tekst. A przecież artykuł na budować autorytet Klienta, udowadniać jego mądrość, a nie jej negować.

Jak więc napiszesz tekst, który czytelnik zrozumie, a więc polubi, przeczyta, udostępni na Facebooku? Nieustająco polecam pracę z darmowym urządzeniem Jasnopis (tu przeczytasz, jak obsługiwać Jasnopis). SEO copywriter nie będzie wymagać od czytelnika doktoratu (czy nawet tytułu magistra) z dziedziny, której dotyczy tekst. To dopiero buduje autorytet.

4. SEO copywriter dba o rzetelne źródła

Copywriter jest tak dobry, jak wiarygodne są źródła, z których korzysta. Niestety polski internet pełen jest tekstów pisanych na podstawie artykułów z pierwszej strony wyszukiwarki Google pod danym hasłem. Pierwsze pozycje rzadko się zmieniają, bo zwykle za takimi stronami stoją duże agencje SEO.

W efekcie większość copywriterów SEO pisze na te same tematy, korzystając z tych samych źródeł. Co gorsza, rzadko kiedy specjalizują się w danym temacie (bo są „od wszystkiego”). Jedyne, co są w stanie zrobić, to sparafrazować tekst, który wcześniej napisał ktoś innych.

Czym jest parafraza? To napisanie zdania innymi słowami, z zachowaniem sensu. Ma to „oszukać” roboty Google, że tekst jest unikalny. Dzięki temu znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jaki jest efekt parafrazy (i to nie tylko w tekstach specjalistycznych)? Nie wychodzi z tego nic dobrego, bo to tak, jakbyś chciał przetłumaczyć na język polski zdanie z języka, którego nie znasz.

Rozwiązanie? Sięgnąć po źródła w innym języku, badania naukowe, książki, artykuły lub strony niezajmujące pierwszej strony wyników Google. Zajmuje to więcej czasu, ale powstały w ten sposób tekst stanowi powiew świeżości, który docenią Czytelnicy.

5. Dba o to, by nie pisać o wszystkim (czyli o niczym)

Poprzedni punkt sugeruje, że copywriterowi przydaje się znajomość tematu, który porusza, i dokładnie tak jest. Co więcej, SEO copywriter powinien mieć jakąś specjalizację – moją są teksty medyczne na blogi. Może określać się szerzej, np. pisać teksty na landing page albo wszystko o zwierzętach, ale warto, aby się określił. Dlaczego?

Dzięki temu przestaje być „kotem w worku”, freelancerem-niespodzianką, który może potrafi wykonać zlecenie, ale w sumie to nawet on sam tego nie wie. Skąd ma wiedzieć, skoro nigdy wcześniej nie robił nic takiego?

SEO copywriter ze specjalizacją wie, że potrafi wykonać zlecenie i naprawdę potrafi, bo robił coś podobnego setki razy. Wie, o co pytać klienta, gdzie znaleźć potrzebne informacje, zna rzetelne źródła, potrafi rozplanować swoją pracę, by zdążyć przed terminem. Tylko brać! To znaczy, zamawiać u niego teksty.

SEO copywriter potrafi wyczarować magiczny tekst z czasem mglistej wizji klienta. Przypomina w tym pisarza, który jedną myśl zamienia w cały świat. Czy chcesz przekonać się, co zrobi z Twoim pomysłem? Jeśli tak, sprawdź moją ofertę jako SEO copywriter medyczny, a potem napisz do mnie na kontakt@copywritermedyczny.pl Pozwól się wyręczyć w pisaniu tekstów i zajmij się tym, co naprawdę ważne.

Dodaj komentarz