Content marketing medyczny – 3 zalety, których nie możesz zignorować

C

Sposób wyboru usług i produktów medycznych znacząco się zmienił w przeciągu ostatniej dekady. Zmieniło to również content marketing medyczny, który pomaga pozyskać klientów i pacjentów. Czym w ogóle jest content marketing medyczny? Jakie przynosi korzyści? Jak go wykorzystać? Tego dowiesz się już teraz.

Content marketing – co to jest?

To proces:

  • tworzenia,
  • przekazywania,
  • oferowania

wiedzy medycznej za pomocą treści – wpisów blogowych, tekstów na stronie www, postów w mediach społecznościowych, infografiki, a nawet dodatkowo video.

content marketing medyczny laptop

To działanie, które łączą w sobie tradycyjny content marketing i oparte na badaniach naukowych metody zapobiegania, a także leczenia chorób.

Content marketing medyczny to nieodłączna część działania firm medycznych. W końcu to firma jak każda inna. Powinna ona:

  • dbać o świadomość marki,
  • przyciągać kolejnych klientów i pacjentów jakością swoich produktów i usług, a także ich reklamą,
  • usprawniać funkcjonowanie firmy np. odpowiadając na często zadawane pytania pacjentów na stronie firmowej w sekcji FAQ,
  • umiejętnie pozycjonować stronę firmową w Google, aby trafić do odpowiedniej grupy internautów,
  • angażować byłych i obecnych klientów i pacjentów do pozostawiania pozytywnych opinii.

W jaki sposób content marketing medyczny spełnia te funkcje? 

Edukując, informując i motywując ludzi wiadomościami, które popularyzują postawy prozdrowotne. Pokazując, że dbanie o zdrowie ułatwia zaspokajanie innych potrzeb. Na przykład zdrowa dieta wspiera odporność w sezonie jesienno-zimowym, co daje energię na realizacje ambicji zawodowych. Na końcu marketing medyczny ujarzmia siły drzemiące w internecie i technologii, aby oferować jak najlepszą jakość usług.

Jakie korzyści daje content marketing medyczny?

To konieczny element, który pozwala zwiększyć zyski w każdej firmie. Robi to na wiele sposobów:

Po pierwsze: pokazuje Twoją wiedzę, co sprawia, że internauta zaczyna Ci ufać

Content marketing medyczny to świetny sposób na zbudowanie internetowej bazy swojej wiedzy. Do elementów content marketingu medycznego należy:

  • tworzenie tekstów na blogi, grafik i video,
  • udostępnianie ich w mediach społecznościowych,
  • wpisów w mediach społecznościowych,
  • postów na forach np. Quorze, gdzie internauci zadają pytania na każdy temat,
  • i wiele, wiele więcej.

Content marketing medyczny pozwala Ci wzbudzić zainteresowanie w produktach i usługach, które oferujesz. Nie popularyzuje Twojej marki w ten sam sposób, jak tradycyjne reklamy. Jednak, dobrze wykonany, może pokazać Cię jako lidera w branży i pomóc dotrzeć do potencjalnych klientów. Content marketing medyczny może nawet zachęcić do umawiania się na wizyty i zakup wyrobów medycznych.

content marketing medyczny

Po drugie: buduje świadomość marki

Firmy medyczne, tak samo jak inne biznesy, korzystają ze świadomości marki, aby skłonić klientów do podjęcia decyzji o zakupie. Na tej samej zasadzie wybierasz konkretną markę telefonu czy obuwia. Spójny przekaz marki pozwoli Ci odróżnić się od konkurencji, co z kolei zapewni Ci miejsce w świadomości internautów. Takie rzeczy jak strona internetowa czy media społecznościowe pomagają popularyzować Twoją markę.

Po trzecie: stwarza nowe sposoby zwiększania zysków, dzięki sklepom online, aplikacjom medycznym i telemedycynie

Cyfrowa rewolucja w opiece zdrowotnej gwałtownie zmienia sposób, w jaki pacjenci kontaktują się ze swoimi lekarza, jak są badani, jak monitorowany jest stan ich zdrowia, a nawet, w jaki sposób są leczeni. Coraz więcej seniorów wykazuje otwartość na skorzystanie z technologii, która zwiększa dostępność do opieki zdrowotnej, a także poprawia jakość życia. Aplikacje medyczne, sklepy online i telemedycyna to ważny element marketingu medycznego, który poprawia dostępność usług i wyrobów medycznych.

Content marketing medyczny zmienił się ze względu na rozwój internetu. Szczególnie w ostatnich latach, internet stał się domyślnym źródłem wiedzy na temat zdrowia – zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Na szczęście firmy medyczne mogą to wykorzystać dzięki marketingowi medycznemu.

A jeśli i Ty chcesz ujarzmić siłę drzemiącą w marketingu medycznym, sprawdź moją ofertę jako copywriter medyczny i napisz na kontakt@copywritermedyczny.pl Zwiększę świadomość marki i zaufanie internautów do niej, co przełoży się pozytywnie na Twoje zyski. Chcesz tego?

Dodaj komentarz