Sposób wyboru usług i produktów medycznych znacząco się zmienił w przeciągu ostatniej dekady. Zmieniło to również content marketing medyczny, który pomaga pozyskać klientów i pacjentów. Czym w ogóle jest content marketing medyczny? Jakie przynosi korzyści? Jak go wykorzystać? Tego dowiesz się już teraz.
Czym jest content marketing medyczny?
To proces:
- tworzenia,
- przekazywania,
- oferowania
wiedzy medycznej za pomocą treści – wpisów blogowych, tekstów na stronie www, postów w mediach społecznościowych, infografiki, a nawet dodatkowo video.
To działanie, które łączą w sobie tradycyjny content marketing i oparte na badaniach naukowych metody zapobiegania, a także leczenia chorób.
Content marketing medyczny to nieodłączna część działania firm medycznych. W końcu to firma jak każda inna. Powinna ona:
- dbać o świadomość marki,
- przyciągać kolejnych klientów i pacjentów jakością swoich produktów i usług, a także ich reklamą,
- usprawniać funkcjonowanie firmy np. odpowiadając na często zadawane pytania pacjentów na stronie firmowej w sekcji FAQ,
- umiejętnie pozycjonować stronę firmową w Google, aby trafić do odpowiedniej grupy internautów,
- angażować byłych i obecnych klientów i pacjentów do pozostawiania pozytywnych opinii.
W jaki sposób content marketing medyczny spełnia te funkcje?
Edukując, informując i motywując ludzi wiadomościami, które popularyzują postawy prozdrowotne. Pokazując, że dbanie o zdrowie ułatwia zaspokajanie innych potrzeb. Na przykład zdrowa dieta wspiera odporność w sezonie jesienno-zimowym, co daje energię na realizacje ambicji zawodowych. Na końcu marketing medyczny ujarzmia siły drzemiące w internecie i technologii, aby oferować jak najlepszą jakość usług.
Jakie korzyści daje content marketing medyczny?
To konieczny element, który pozwala zwiększyć zyski w każdej firmie. Robi to na wiele sposobów:
po pierwsze: Pokazuje Twoją wiedzę, co sprawia, że internauta zaczyna Ci ufać
Content marketing medyczny to świetny sposób na zbudowanie internetowej bazy swojej wiedzy. Do elementów content marketingu medycznego należy:
- tworzenie tekstów na blogi, grafik i video,
- udostępnianie ich w mediach społecznościowych,
- wpisów w mediach społecznościowych,
- postów na forach np. Quorze, gdzie internauci zadają pytania na każdy temat,
- i wiele, wiele więcej.
Content marketing medyczny pozwala Ci wzbudzić zainteresowanie w produktach i usługach, które oferujesz. Nie popularyzuje Twojej marki w ten sam sposób, jak tradycyjne reklamy. Jednak, dobrze wykonany, może pokazać Cię jako lidera w branży i pomóc dotrzeć do potencjalnych klientów. Content marketing medyczny może nawet zachęcić do umawiania się na wizyty i zakup wyrobów medycznych.
po drugie: buduje świadomość marki
Firmy medyczne, tak samo jak inne biznesy, korzystają ze świadomości marki, aby skłonić klientów do podjęcia decyzji o zakupie. Na tej samej zasadzie wybierasz konkretną markę telefonu czy obuwia. Spójny przekaz marki pozwoli Ci odróżnić się od konkurencji, co z kolei zapewni Ci miejsce w świadomości internautów. Takie rzeczy jak strona internetowa czy media społecznościowe pomagają popularyzować Twoją markę.
po trzecie: Stwarza nowe sposoby zwiększania zysków, dzięki sklepom online, aplikacjom medycznym i telemedycynie
Cyfrowa rewolucja w opiece zdrowotnej gwałtownie zmienia sposób, w jaki pacjenci kontaktują się ze swoimi lekarza, jak są badani, jak monitorowany jest stan ich zdrowia, a nawet, w jaki sposób są leczeni. Coraz więcej seniorów wykazuje otwartość na skorzystanie z technologii, która zwiększa dostępność do opieki zdrowotnej, a także poprawia jakość życia. Aplikacje medyczne, sklepy online i telemedycyna to ważny element marketingu medycznego, który poprawia dostępność usług i wyrobów medycznych.
Content marketing medyczny zmienił się ze względu na rozwój internetu. Szczególnie w ostatnich latach, internet stał się domyślnym źródłem wiedzy na temat zdrowia – zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Na szczęście firmy medyczne mogą to wykorzystać dzięki marketingowi medycznemu.
A jeśli i Ty chcesz ujarzmić siłę drzemiącą w marketingu medycznym, sprawdź moją ofertę jako copywriter medyczny i napisz na kontakt@copywritermedyczny.pl Zwiększę świadomość marki i zaufanie internautów do niej, co przełoży się pozytywnie na Twoje zyski. Chcesz tego?